Nu este posibil să conduceți nicio anvelopă dorită pe mașina dvs. și astfel anvelopele pe care le alegeți ar trebui să aibă o aprobare pentru vehiculul dumneavoastră. Când vine vorba de anvelope, există câteva alte reglementări în afară de aprobarea necesară pentru anvelope.
Aici puteți găsi legile și reglementările privind anvelopele:
Pentru a afla ce anvelope sunt permise pe o mașină sau pe motocicletă, este de obicei util să aruncați o privire pe documentele vehiculului. De multe ori sunt permise și alte dimensiuni, dar modificările trebuie înregistrate, în caz contrar, înregistrarea și acoperirea de asigurare vor expira. Mulți producători de anvelope oferă pe site-urile lor posibilitatea de a aplica pentru astfel de anvelope aprobate introducând următoarele informații:
Eticheta UE pentru anvelope sau Regulamentul european de etichetare a anvelopelor sunt obligatorii pentru producătorii de anvelope începând cu 1 noiembrie 2012. Eticheta UE pentru anvelope a fost concepută pentru a evalua anumite criterii pentru o anvelopă. Vor fi testate trei zone diferite. În primul rând, există rezistența la rulare, aderența pe teren umed și zgomotul de rulare pe care anvelopa îl provoacă pe drum.
Acest regulament a fost revizuit și va fi înlocuit de la 1 mai 2021 de Regulamentul (UE) 2020/740, care va face obiectul unor noi cerințe. Prin acest regulament, UE dorește să protejeze mediul înainte de toate. Astfel, clienții trebuie să caute Eticheta UE pentru anvelope atunci când cumpără produse cu rezultate bune în acest sens.
Rezistența la rulare a unei anvelope are o influență directă asupra consumului de combustibil al vehiculului. Eticheta UE pentru pneuri folosește clasificarea pentru a testa rezistența la rulare, unde A reprezintă cea mai scăzută și E pentru cea mai mare rezistență la rulare. Dacă acordați atenție acestui punct atunci când cumpărați anvelope, eticheta UE pentru anvelope le atribuie claselor. Scala are doar 5 clase (de la A la E), A fiind cea mai eficientă.
Aderența pe teren umed este, de asemenea, evaluată în 5 clase de la A la E pe eticheta UE pentru anvelope. Clasificarea aderenței pe teren umed se referă la distanța de frânare în comparație cu o anvelopă de referință. Anvelopele de clasa A au o distanță de frânare mult mai mică decât anvelopele de clasa E, ceea ce poate salva vieți în caz de urgență.
Al treilea punct se referă la zgomotul de rulare al unei anvelope (de la A, B, C), adică zgomotul la care o atinge anvelopa în timpul conducerii. Eticheta UE pentru anvelope arată nivelul zgomotului de rulare în decibeli. Pe lângă informațiile furnizate de eticheta UE pentru anvelope, la cumpărarea unei anvelope ar trebui luați în considerare și alți factori, cum ar fi durata de viață și calitatea anvelopei. Conform noului regulament, care va fi actualizat din 2021, există și opțiuni de includere (în dreptul simbolului de zgomot) a unui simbol pentru aderență în condiții de gheață și/sau de zăpadă abundentă la etichetarea standard.
Anvelopele concepute pentru condiții de zăpadă abundentă prezintă simbolul „3 Vârfuri și zăpadă” sau „Alpin” pe peretele lor lateral. Anvelopele nordice de iarnă pentru utilizare pe suprafețe înghețate poartă un nou simbol reprezentând o stalagmită de gheață.
Pentru fiecare desemnare a tipului de anvelopă, există un cod QR cu un link către baza de date a produselor din UE (EPREL).
În cele din urmă, fiecare client trebuie să decidă asupra semnificației etichetei UE pentru anvelope.
Mulți șoferi se întreabă dacă o roată de rezervă este obligatorie. Răspunsul constă în faptul că mulți producători de mașini nu își mai echipează noile vehicule cu o roată de rezervă ci doar cu truse de reparații. Cu toate acestea, cu siguranță ar face-o dacă ar fi necesar. Și într-adevăr, nu există o lege pentru o roată de rezervă sau un kit de reparare a anvelopelor. Totuși, ar trebui să fie în interesul tău să ai o soluție pentru o anvelopă deflată. Și rețineți că, spre deosebire de utilizarea unei roți de rezervă, trebuie să conduceți până la cel mai apropiat garaj imediat după ce ați folosit un kit de reparații.